مقالات

کاربرد شیشه بالکن در اماکن تفریحی

کاربرد شیشه بالکن در اماکن تفریحی

شیشه بالکن از متریال‌هایی است که بسیار زیبا و کاربردی است و در طراحی داخلی، طراحی فضاهای تفریحی، طراحی اماکن عمومی و… بسیار پرکاربرد است.

این شیشه‌ها به دلیل کیفیت بالا و همچنین تنوع در طرح می‌توانند در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین از آن‌ها به‌عنوان آچار فرانسه در معماری یاد می‌شود. در طراحی‌های نوین و مدرن در دنیای امروزی از این متریال می‌توان بی‌نهایت استفاده کرد.

زیبایی، عایق مناسب سرما و گرما، عایق صوت، بهداشت بالا، ایجاد امنیت و… از ویژگی‌های مهم این متریال است.

در اینجا نگاهی به کاربرد شیشه بالکن‌ در اماکن تفریحی اشاره می‌کنیم:

 

  • کاربرد شیشه بالکن در کافی شاپ : ساخت کافی‌شاپ در خیابان‌ها با محیط بیرونی:

حتما برای شما پیش آمده است که به‌دنبال کافی‌شاپی باشید که در محیط باز باشد و بتوانید با گذراندن یک تایم کوتاه، لذت کافی را از هوای خوب و محیط زیبای بیرون ببرید.

اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که میز و صندلی‌های کنار خیابان به اندازه کافی آن جذابیت را ندارند و همچنین از آرامش کافی و بهداشت محیط برخوردار نیستند.

اما با استفاده از شیشه بالکن‌ها می‌توان این فضا را در امتداد کافی‌شاپ‌ها ایجاد کرد. کافی‌شاپ‌هایی که از محیط بیرون می‌توانند بهره گیرند، همیشه مشتریان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. مخصوصا در فصول گرم سال، به خصوص در فصل بهار که هوا بسیار خوب است اما گاهی با بارندگی مواجه می‌شویم،

از موارد کاربرد شیشه بالکن‌ در این مکان می‌توان به این اشاره کرد که شیشه بالکن‌ها محافظ خوبی برای باران باشند و در عین حال لذت نوشیدن یک قهوه در فضای باز را نیز به شما هدیه می‌دهند.

راهنمای سریع ایجاد بالکن شیشه ای
بیشتر بخوانید

کاربرد شیشه بالکن

  • کاربرد شیشه بالکن در هتل‌ها:

انتخاب یک هتل آرام و زیبا برای تعطیلات، اولین گزینه در لذت بردن از تایم استراحت است. بیشتر افراد به دنبال هتل‌هایی هستند که دیدی رو به  بیرون مثلا رو به دریا، رو به جنگل و یا رو به شهر داشته باشند، این اتفاق با ایجاد پنجره‌های قدی ممکن است اتفاق بیافتد و اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که به‌راحتی می‌توان از این شیشه‌ بالکن‌ها در طراحی هتل‌ها به شکلی دیگر نیز بهره برد.

از موارد کاربرد شیشه بالکن‌ می‌توان در پوشش یک فضای باز در اطراف آن، مثل بالکن استفاده کرد.

با دیدی بدون مانع و گسترده و زیبا و همچنین با تبدیل این فضا به یک مکان کوچک برای استراحت کردن و استفاده از منظره بیرون می‌توان از محیط آن به خوبی بهره برد.

این شیشه‌ها می‌توانند قابلیت باز شدن داشته باشند و یا در آن توسط مهمانداران هتل، نوشیدنی و یا غذا سرو شود.

 

  • کاربرد شیشه بالکن در رستوران‌ها:

در فصول سرد رفتن به کوه و یا ارتفاعات از لذت‌هایی است که هر فرد می‌تواند به خود هدیه دهد. بسیاری از این اماکن دارای رستوران‌های شیک و مجللی هستند که اگر در طراحی آن از شیشه بالکن استفاده شود، می‌توان از منظره بیرون نیز لذت برد. این تنها مربوط به رستوران‌ها در ارتفاعات نمی‌شود، بلکه به‌راحتی می‌توان از این شیشه‌ها در رستوران‌های مختلف استفاده کرد تا افرادی که تنها زمان کوتاهی در کنار هم برای صرف شام دارند، به دور از خفقان و محیط‌های بسته مثل خانه و یا رستوران‌هایی با دیوارهای تماما گچی و سنگی، بتوانند از محیط اطراف خود به شکلی دیگر لذت ببرند.

شیشه بالکن متحرک
بیشتر بخوانید

کاربرد شیشه بالکن

مطالب مرتبط