مقالات

چگونه از بالکن خود به عنوان گلخانه استفاده کنیم ؟

تبدیل بالکن به گلخانه مبحثی است که در این مقاله نگاهی می اندازیم ؛ بالکن به بخشی از یک ساختمان گفته می شود که معمولا از دیوار های ساختمان بیرون می زند و در نتیجه محیطی اضافی را در ساختمان به وجود می آورد . مساحت بالکن ها در مساحت ساختمان محاسبه می شود و محلی مسقف می باشد که معمولا از یک طرف فضای باز و بیرونی را شامل می شود که گاها نیز از دو یا سه طرف  فضای باز را شامل می شوند و قسمت های بسته ی آن شامل دیوار یا نرده و یا ترکیب آن دو با هم را شامل می شود .

در گذشته تراس ها و بالکن ها به دلیل وجود حیاط در ساختمان ها اهمیت چندانی نداشتند و غالبا محل هایی بی استفاده بودند اما با گذشت زمان و افزایش آپارتمان سازی ها و حذف شدن حیاط  ، بالکن ها کم کم اهمیت پیدا کردند تا جایی که امروز مردم از آن ها به عنوان محلی برای نشستن و لذت بردن و همچنین پرداختن به کار های مورد علاقه ی خود استفاده می کنند .

اهمیت بالکن ها

بالکن ها در محیط  آپارتمان ها که حیاط و یا فضای باز خصوصی ندارد بسیار اهمیت دارند و برخی از افراد از آن به عنوان انباری و محلی برای نگهداری وسایل اضافی منازل به کار می برند برخی دیگر برای پرورش گل و گیاه و برخی برای نگهداری حیوانات و … استفاده می کنند . اما با وجود همه ی اینا بالکن ها تمامی فصول سال را قابل استفاده نمی باشند و فقط در برخی از فصول می توان از آن ها استفاده نمود بنابرین نگهداری و پرورش گل و گیاه را با مشکل روبه رومی کند .

پر کاربردترین شیشه بالکن
بیشتر بخوانید

اما بی استفاده گذاشتن این محیط  ، کاری نا عاقلانه می باشد و فقط با صرف کمی هزینه و مقداری خلاقیت می توانیم محیطی بسیار زیبا برای لذت بردن و شادابی داشته باشیم .

چگونه بالکن را به گلخانه تبدیل کنیم ؟

چگونه بالکن را به گلخانه تبدیل کنیم ؟

گل ها از جمله ی زیبایی های خلقت می باشند که حس شادابی و نشاط  رابه خودی خود به بشر منتقل می کنند . همه ی ما وقتی تعطیلی یا اوقات فراغتی پیدا می کنیم رو به طبیعت آورده و از در کنار درختان و گیاهان بودن لذت می بریم .

مردم امروزه به دلیل دور بودن از طبیعت و زندگی در ساختمان ها و برج های بزرگ دوست دارند محیطی زیبا را در اطراف خود به وجود بیاورند . گلخانه و پرورش گل و گیاه از جمله کار هایی می باشد که موجب می شود تا زیبایی را به اطراف خود بیاورید و اوقات بیکاریتان را با رسیدگی به آن ها و لذت بردن از زیبایشان سپری کنید . بالکن ها محل های مناسبی برای نگهداری و پرورش گل و گیاه می بشند.

اما شاید این سوال پیش بیاید که چگونه ممکن است در بالکن که فضای بازی می باشد و در فصول مختلف باد و باران را به خود می بیند به پرورش گل و گیاه پرداخت ؟  در فصول سرد گل و گیاهان موجود در بالکن را چه کنیم ؟ بله پاسخ این سوال پیش ماست ،  افزایش ساختمان سازی و آپارتمان نشینی باعث شده که ابداعات جدیدی به وجود بیایند که مشکلات مردم را در زمینه های مختلف حل نماید.

سقف شیشه ای بازشو
بیشتر بخوانید

فضای بالکن برای استفاده از شیشه بالکن

بالکن ها بهترین مکان ها برای پرورش گل و گیاه می باشند در صورتی که از شیشه بالکن استفاده شود . شیشه بالکن ها ابداعات جدیدی می باشند که به عنوان پرده ای شیشه ای و محافظ برای بالکن عمل می کنند و به دلیل شیشه ای بودن مانع از نفوذ نور خورشید نمی شوند و در نتیجه می توان با نصب آن به بالکن های ساختمان ها به راحتی بالکن ساختمان را به گلخانه ای زیبا با نور گیری عالی و فضایی دلنشین تبدیل نمود .

استفاده از شیشه بالکن در بالکن ها موجب می شود تا محیطی امن در ساختمان برای انجام کارهای مورد علاقه وجود داشته باشد  و بالکن را در برابر ورود حشرات موذی و مزاحم ایزوله نمود و از اتلاف انرژی نیز در ساختمان جلو گیری کرد . بنابرین شیشه بالکن به عنوان یک مزیت عالی بر روی ساختمان به حساب می آید .

مزایای شیشه بالکن برای ایجاد گلخانه در بالکن :

شیشه بالکن ها مزایای زیادی دارند و هیچ نوع محدودیتی برای ایجاد گلخانه در بالکن برایتان به وجود نمی آورند . زیرا شیشه بالکن به علت عایق رطوبتی و برودتی بودن از ورود سرما و گرمای زیاد و برف و باران به داخل بالکن جلو گیری می کنند و در نتیجه بالکن مانند اتاقکی که نور گیری مناسبی دارد عمل می کند . شیشه بالکن ها با خاصیت جمع شوندگی خود این امکان را فراهم می آورد تا در هر موقع از فصول که بخواهید بتوانید با جمع کردن تمامی شیشه های آن و یا تعدادی از شیشه ها گل ها و گیاهان را در معرض هوای تازه قرار دهید.

5 دلیل عالی برای سرمایه گذاری در شیشه بالکن
بیشتر بخوانید

شیشه بالکن ها به مردم فضای راحتی در خانه هایشان می دهد و امکان پرورش انواع گل و گیاه را بسته به ظرفیت بالکن برایتان فراهم می آورد . شیشه بالکن ها باعث می شوند تا گل ها و گیاهان از دست حشرات موذی در امان بمانند و باد و باران آسیبی به آن ها نزند و بیشتر از همه ساختمان نمای زیبایی به خود بگیرد . با ایجاد فضایی سبز در بالکن و گذاشتن گل و گیاه در آن احساس بودن در باغی کوچک و محیطی زیبا به انسان دست می دهد.

پروش گل و گیاه در بالکن

بنابرین می توان بدون اغراق گفت که بالکن ها در صورتی که محیطی امن باشند و از  شیشه بالکن در آن استفاده شود تا در هر موقع از نیاز قابل باز و بسته شدن باشند به عنوان جذاب ترین و دنج ترین و بخصوص کاربردی ترین فضای خانه به شمار می روند زیرا که احساس آرامش را با چند گلدان و یا باغچه های کوچک به انسان می دهد و به نوعی  نشاط و طراوت را به نزدیکترین محل زندگیمان می آورد .

وجود گلخانه و پرورش گل و گیاه در بالکن و استفاده از شیشه بالکن برای مراقبت از آن ها  ایده ای بسیار مناسب برای فضا سازی زیبای محیط شهری می باشد تا فضای شهر با گل های تازه و فضای سبز و زیبا از پشت قاب شیشه ای پر شود و نمای زیبایی را به شهر هدیه دهد .

جهت دریافت قیمت شیشه بالکن و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط