مقالات

شیشه بالکن در معماری

امروزه شیشه‌های بالکن ها به سیستمی بسیار کارا و جذابی در بین مردم تبدیل شده‌اند. این امر باعث افزایش استفاده از این سیستم در طراحی‌ها شده است. استفاده از شیشه بالکن در معماری در فضاهای کوچک باعث دلنشین شدن فضاها می‌گردد.برای نمونه می‌توان به تبدیل کردن فضاهای نیمه باز تراس‌ها به فضاهای بسته و مناسب برای تمام فصول تبدیل نمود.همچنین در فضاهای گوناگون مانند هتل‌ها و استخر‌ها می‌توان بدون محدود کردن دید بصری فضای مورد نیاز را ساخت.

در این مقاله از وبلاگ ونوس جام نگاهی خواهیم داشت به انواع کاربردهای شیشه بالکن در معماری در مکان‌های مختلف و چگونگی استفاده‌ی معماران از این متریال جذاب

استفاده از شیشه بالکن‌ها در فرودگا‌ه‌ها و هتل‌ها

امروزه با توجه به نیاز مبرم مردم به فضاهای مثبت و شاد تغییراتی زیادی در علم طراحی ایجاد شده. به طوریکه استفاده از دیوار‌ها برای جداسازی فضاهای داخلی به میزان زیادی کاهش یافته است.

در مکان‌های مختلف مانند فرودگا‌ه‌ها و هتل‌ها برای تقسیم‌بندی فضاهای داخلی از شیشه بالکن‌ ها به عنوان پارتیشن استفاده می‌شود. این امر علاوه بر روح بخشیدن به محیط باعث عمق دادن به فضاها و احساس آرامش بیشتر افراد در این مکان‌ها می‌شود.

انواع شیشه‌های بالکن در معماری

شیشه بالکن‌  ها از پانل‌های عمودی ساخته شده است. این پانل‌ها در شکل‌های گوناگونی تولید و روانه بازار شده‌اند. این پانل‌های شیشه‌ای مانند در کشویی باز و بسته می‌شوند و همچنین با قابلیت چرخاندن امکان نظافت راحت را فراهم نموده است.

کاربرد و اهمیت استفاده از شیشه بالکن در معماری برای خانه‌ها

طراحی زیبا و منحصر به فرد یک خانه نقش بسیار مهمی در آرامش روانی خانواده دارد.

کاربرد شیشه بالکن در خانه‌ها
بیشتر بخوانید

این روزها در فضاهای داخلی به جای استفاده از دیوارها از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود.

همچنین فضاهای تراس‌ها با استفاده از این شیشه‌ها به فضاهای ۴ فصل تبدیل شده‌اند. با استفاده از این شیشه‌ها می‌توان به نور گیری بیشتر خانه کمک بسیار زیادی نمود. استفاده از چنین پارتیشن‌های شیشه‌ای باعث شکل گیری دکوراسیون مدرن می‌گردد.

پارتیشن‌های ریلی و آکاردئونی از موارد پرکاربرد در فضاهای داخلی منازل است.

شیشه بالکن ساختمان

مزایای استفاده از شیشه‌های بالکن

این شیشه‌ها در مقابل صدا عایق بسیار مناسبی هستند به همین دلیل در شهرهای شلوغ مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند.

شیشه بالکن در معماری علاوه بر عایق صدا بودن، در مقابل سرما و گرما نیز عایق خوبی بشمار می‌روند. وجود درزگیرها در فاصله بین پانل‌ها مانع نفوذ گرد و غبار به داخل منزل می‌شود.

همچنین شیشه‌های سکوریت با ضخامت ۸ میلیمتر در برابر ضربه و فشارها بسیار مقاوم است. اتصلات به کار رفته در این شیشه‌ها از جنس ضد زنگ و ضد خوردگی است و دارای طول عمر بسیار طولانی‌اند.

استفاده از شیشه بالکن در ساخت کابین حمام

از دیگر کاربردهای شیشه بالکن در معماری ساخت کابین‌های حمام است.

کابین حمام در طراحی‌های مدرن برای فضاهای داخلی کاربرد زیادی دارد. این کابین‌ها از به‌روز‌ترین سیستم‌های مدرن بهره می‌برند. با استفاده از این کابین‌ها حمام رویایی و منحصر به فردی را تجربه می‌کنید.

شیشه بالکن ساختمان

با استفاده از شیشه‌ بالکن می‌توان به راحتی خلاقیت و زیبایی بیشتری را در طراحی فضاهای گوناگون به کار برد.

مطالب مرتبط