شیشه بالکن, مقالات

راهنمای خرید شیشه بالکن

راهنمای خرید شیشه بالکن

چطور بالکن خود را بپوشانیم؟

راهکار‌های گوناگونی برای جداسازی محوطه بالکن از فضای بیرونی یا پوشاندن بالکن وجود دارد. استفاده از پرده‌های آویخته، لوورهای چوبی، سایبان دستی و برقی، گل‌های رونده، کرکره‌های فلزی و پاراوان برخی از این راهکارها هستند؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها با استفاده از شیشه بالکن قابل قیاس نیستند. بالکن شیشه‌ای بدون محروم ساختن شما از منظره بیرونی، فضایی ایزوله و ایمن را برای شما ایجاد می‌کند. در این مطلب، نکات راهنمای خرید شیشه بالکن را با هم مرور می‌کنیم.

چطور بالکن خود را بپوشانیم؟

راهنمای خرید شیشه بالکن ؛ مزایا

زندگی در شهرهای بزرگ باعث شده است فضاهای داخلی روزبه‌روز کوچک‌تر شوند و امکان استفاده از مناظر بیرونی کم‌تر شود. ایجاد بالکن شیشه‌ای با استفاده از شیشه‌های بالکن باعث می‌شود بتوانیم فضای بالکن را به فضاهای داخلی آپارتمان اضافه کنیم. از سوی دیگر شیشه‌های بالکن نسبت به تمامی انواع گزینه‌های پوشش بالکن، استحکام بیشتری دارند و نمای ساختمان را نیز زیباتر جلوه می‌دهند. برخی از مزایای دیگر استفاده از این شیشه‌ها عبارتند از:

  • ایمنی بالای شیشه‌های سکوریت بالکن
  • عایق بودن در برابر دما و مقاوم بودن در برابر تغییرات دمایی
  • امکان نصب در هرنوع بالکن با هر شکل و نقشه
  • امکان نصب در اقلیم‌ های مختلف آب‌وهوایی
  • اضافه شدن فضای تراس به فضای داخلی و در افزایش مساحت فضای داخلی
  • عایق بودن در برابر صوت و کاهش آلودگی‌های صوتی تا 70 درصد
  • پیشگیری از ورود گرد و غبار و باد و باران
  • امکان شست‌وشو و نظافت آسان پنل‌ها به دلیل متحرک بودن آن‌ها
  • امکان استفاده از انواع مکانیزم‌های باز و بسته شدن
  • پیشگیری از هدر رفتن انرژی در فصل‌های مختلف به‌ویژه در زمستان و تابستان
  • امکان پرورش انواع گل و گیاه آپارتمانی در فضایی کنترل شده
  • ایجاد یک فضای نشیمن خصوصی در بالکن شیشه‌ایکاربرد شیشه بالکن
ارزش خرید شیشه های بالکن
بیشتر بخوانید

راهنمای خرید شیشه بالکن ؛ کاربردها

امورزه از شیشه‌های بالکن در موارد گوناگونی برای پوشش، ایمن‌سازی و جداسازی فضاهای ساختمان استفاده می‌شود. پرکاربردترین این موارد، ایجاد بالکن شیشه‌ای است که دسترسی به نمای بیرونی ساختمان و استفاده از نور طبیعی را برای ساکنان داخل ساختمان ممکن می‌سازد. در ادامه با برخی از کاربردهای شیشه بالکن آشنا می‌شویم.

شیشه بالکن بدون قاب

شیشه بالکن بدون قاب

استفاده از شیشه‌های بالکن بدون قاب (Frameless) باعث می‌شود بتوانید بدون کمترین مزاحمتی از تمامی منظره بیرونی لذت ببرید. نصب و اجرای این نوع از شیشه بالکن به‌گونه‌ای است که هیچ‌نوع پروفیل، هندریل، قاب یا خطی جلوی دید شما را نمی‌گیرد. از انواع شیشه‌های سکوریت و لمینت در ایجاد این نوع از بالکن استفاده می‌شود.

شیشه بالکن ریلی

شیشه بالکن ریلی

ایجاد بالکن شیشه‌ای با مکانیزم ریلی از جمله محبوب‌ترین کاربردهای شیشه بالکن است. مکانیزم باز و بسته شدن این ریل‌ها از طریق نصب ریل‌های آلومینیومی روی کف و سقف ایجاد می‌شود. حرکت پنل‌ها در این مکانیزم به این صورت است که پنل اول مانند دری روی لولا باز می‌شود و باقی پنل‌ها روی ریل‌ها به موازات هم حرکت می‌کنند.

شیشه بالکن تاشو

شیشه بالکن تاشو

در سیستم بالکن شیشه‌ای تاشو دو ریل آلومینیومی روی کف و سقف نصب می‌شود اما پنل‌ها همچون کرکره‌ای یکپارچه، روی هم تا می‌خورند و به‌صورت آکاردئونی جمع می‌شوند. این سیستم یکی از مدرن‌ترین و زیباترین مکانیزم‌های باز و بسته شدن در بالکن‌های شیشه‌ای است. قفل نیز در این سیستم روی نخستین پنل نصب می‌شود.

شیشه بالکن پنجره‌ای

شیشه بالکن پنجره‌ای

در مکانیزم پنجره‌ای برخی از پنل‌های شیشه بالکن، مانند پنجره باز و بسته می‌شوند؛ به همین دلیل به پنجره بالکن نیز شهرت دارند. این کاربرد از شیشه‌های بالکن تمامی مزایای انواع دیگر بالکن شیشه‌ای را دارد. استحکام، ویژگی عایق صوت و حرارت و استفاده از منظره بیرونی در این مکانیزم، مانند مکانیزم‌های دیگر است.

نکاتی برای سازماندهی شیشه بالکن ها
بیشتر بخوانید

نرده شیشه‌ای بالکن

به جای نرده‌های فلزی بالکن نیز می‌توان از شیشه‌های بالکن استفاده کرد. این گزینه در طراحی ساختمان، جلوه بی‌نظیری به بالکن می‌دهد و استحکام بسیار بالایی هم دارد. در این شیوه، از بست‌ها و اتصالاتی بسیار قوی و ایمن استفاده می‌شود.

نرده شیشه‌ای بالکن

نرده راه‌پله شیشه‌ای

از شیشه‌های سکوریت بالکن برای استفاده به‌عنوان جایگزینی برای نرده راه‌پله نیز می‌توان استفاده کرد. این کاربرد به‌ویژه در کنار نرده شیشه‌ای بالکن، فضایی یکدست و بسیار زیبا را در محوطه ساختمان‌های مسکونی ویلایی، خانه‌های دوبلکس و محیط‌های تجاری ایجاد می‌کند.

راهنمای خرید شیشه بالکن ؛ رنگ شیشه

از دیگر مزایای شیشه‌های بالکن امکان استفاده از رنگ‌ها و میزان شفافیت مختلف در آن‌ها است. در حال حاضر انواع رنگ‌های سفید (کاملا شفاف و بی‌رنگ)، دودی، برنزی و سبز از شیشه‌های بالکن تولید می‌شود. همچنین امکان ایجاد طرح روی شیشه و رفلکس بودن آن نیز وجود دارد.

برای سفارش این نوع از شیشه‌های بالکن باید با کارخانه تولیدی هماهنگی صورت بگیرد. شیشه‌های بالکن رنگی متناسب با شرایط ساختمان انتخاب می‌شوند. برای مثال زمانی که بالکن در معرض نور شدید قرار دارد یا در زمان درخواست خریدار برای ایجاد حریم خصوصی از این نوع از شیشه‌ها می‌توان استفاده کرد.

ونوس جام؛ تولید کننده برتر انواع شیشه بالکن

شرکت ونوس‌ جام برترین تولید کننده، توزیع کننده و اجرا کننده انواع شیشه بالکن ریلی، تاشو و پنجره‌ای در ایران است. این شرکت محصولات شیشه بالکن را با به‌روزترین تکنولوژی‌های اروپایی تولید می‌کند. شرکت ونوس جام همچنین وارد کننده یراق‌آلات ترکیه با گارنتی 5 ساله است.

از شیشه‌های بالکن ونوس جام می‌توان در محوطه‌های بالکن، استخر، آلاچیق، ویترین مغازه‌ها، کابین دوش، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بناهای تجاری و اداری استفاده کنید. خرید از ونوس جام به معنای خرید مستقیم از کارخانه و با بهترین قیمت ممکن است. شرکت ونوس جام همچنین می‌تواند اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ شیشه بالکن را با بالاترین کیفیت نصب و اجرا برعهده بگیرد. با ونوس جام، برترین محصولات و خدمات شیشه بالکن را تجربه خواهید کرد.

چگونه بالکن خود را طراحی کنیم
بیشتر بخوانید